evo_vii
Moderator
Din: Pe undeva pe la mare
Inregistrat: acum 18 ani
Postari: 399
|
|
Totul despre tuning (articole , poze etc ) Printre altele, DEX-ul zice asa: tensiune, tensiuni s.f. – situatie incordata; zbucium sufletesc, nervozitate. Cei de la AC Schnitzer ti le servesc pe toate deodata. Sa vedem...
Din 1987, AC Schnitzer â€innobileaza“ cu succes modele de serie BMW, fie ca acestea sunt masini sau motociclete. Dar de cele stantate cu M s-au ocupat mai rar. Asta pâna de curand. Numele lui este Tension. M6 Tension. De aici vine si situatia incordata: adica sa desconsideri â€sfântul M†aducându-i imbunatatiri?! Nu exista! M e M si gata. Insa, când am vazut ce le-a iesit de sub mâini, am stat si am analizat. In primul rând, caroseria vopsita in doua culori, a la Mini (doar n-ati crezut ca o sa fac comparatie cu Maybach... erezie!!!), si culorile alese dau bine si atrag atentia intr-un mod cât se poate de placut. Bate bordoul promovat de bavarezi prin toate fotografiile oficiale sau prin drive teste. N-as zice ca M6 avea un look cuminte pâna acum, dar Tension mai pune cu o lopata peste la acest capitol. Una mare. Aviz altor producatori: pe lânga textul cu â€Obiectele sunt mai aproape decât parâ€, pe oglinzi ar mai merge si un â€Atentie! M6 Tension dauneaza grav liniei drepte!â€. Arata feroce. Nici vorba de un kit de spoilere de duzina. Sunt opere de arta. Spun asta pentru ca designul exterior te convinge fara echivoc ca ai un model mai puternic decât donorul. In schimb, branhiile laterale parca sunt preluate de la un SL de ciocolata, care s-a topit la soare... erezie!!! Propun ca persoana care a venit cu ideea acestui element sa fie condamnata la un ciclu infinit de urcari pe celebrul Pikes Peak, intr-un Mert bot-de-cal diesel, umplut cu 400 kg de ceapa, cu radioul blocat pe posturi francofone, ori sa fie inchis pe viata in Ssangyong Rodius. Revenind la ale noastre, interiorul se distinge prin cromatica bine echilibrata, portocaliul de la exterior, traditional la cei de la AC Schnitzer, este combinat cu un galben mai inchis si cu negru. In rest, este interiorul consacrat de M6, cu materiale de calitate, cu celebrul i-Drive, care la vitezele pe care le poate atinge Tension chiar nu este recomandat la a fi folosit in mers. Pe site-ul lor, cei de la Schnitzer vorbesc, cu zgarcenie, si de o serie de â€accesorii speciale†care au fost incorporate in habitaclu. La cum arata masina, eu presupun ca e vorba de scaune ejectabile de pilot... asa, pentru orice eventualitate. Legat de performante, in cifre seci, vorbim de 550 de cai, un cuplu mai mare cu 20 Nm, adica 540, si 4,5 secunde pâna la suta. Iar pentru cei cu adevarat curajosi, limitatorul de viteza a fost setat la 325 km/h. Ca sa nu te ia vântul la viteza asta, Tension alearga pe anvelope de 285 pe fata si 325 pe spate, montate pe jenti de 20â€, caroseria poate fi coborâta cu pâna la 3 cm, iar sistemul de frânare cu discuri ventilate a fost supradimensionat. Specialistii germani au umblat si la barele antiruliu, adica le-au schimbat cu unele dintr-un aliaj de aluminiu si carbon. Si am ajuns la zbuciumul sufletesc: Tension este mai bun decât M6 normal – daca poti sa zici ca un M6 este ceva normal, de rând... Cum ramâne cu nervozitatea? Apare si ea, Tension fiind doar un concept. Nu s-a planificat productia in serie, dar haideti sa petitionam... poate-poate. Pâna atunci: â€Alo! Clinica? Da. Nu... nu mai donez rinichiul pe bani... nu... Sarut-mânaâ€.
_______________________________________ , si
|
|